ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 1 (2011)
Editorial
Eliška Walterová
Dvacet let českého školství optikou teorií změny vzdělávání v post-socialistických zemích
David Greger
Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků
Arnošt Veselý
PISA v kritickej perspektíve
Ondrej Kaščák, Branislav Pupala
Charakteristiky vysokoškolského vzdělávání a profesní úspěch
Radim Ryška, Martin Zelenka
Vnímanie učiteľa v sociálnom konetxte školy
Zuzana Birknerová
Jazykové vzdělávání v Německu, Velké Británii, Švédsku a České republice
Věra Ježková
PISA – nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda?
Stanislav Štech
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC 06046). Zpráva o řešení projektu v roce 2010
Eliška Walterová
Německý institut pro mezinárodní pedagogický výzkum
Věra Ježková
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP VIII. - zpráva z konference
Kateřina Kubalová
Džurinskij, A. N.: Pedagogika Rossiji. Istorija i sovremennosť
Eliška Walterová
Kaldestad, O. H.; Pol, M.; Sedláček, M. (eds.).: Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva
Václav Trojan
Kopecký, K.: E-learning (nejen) pro pedagogy
Lubomír Obšnajdr
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177