ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 3 No 1 (2009)
Editorial
Jiří Němec, Kateřina Vlčková
Vzdělávání, devalvace kulturního kapitálu a sociální reprodukce. Srovnání Bourdieuho a Willise
Solvejg Jobst, Jan Skrobanek
Ideologie přirozenosti ve vzdělávání jako překážka překonávání sociálních nerovností
Lucie Jarkovská
Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod
Stanislav Ježek
Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí
Jan Mareš, Josef Lukas
Škola pro všechny – vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Věra Vojtová
Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků
Jiří Němec
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC06046): Zpráva o řešení projektu v roce 2008
Eliška Walterová
Zpráva z konference ECER
Veronika Najvarová, Petr Najvar
Kurikulum a učebnice z pohledu pedagogického výzkumu – zpráva z konference
Petr Knecht, Tomáš Janík
Zpráva z konference „Education, equity and social justice“ 2008
Marie Doskočilová
Zpráva z 16. konference ČAPV
Kateřina Vlčková
Ježková, V.; Kopp, B.; Janík, T.: Školní vzdělávání v Německu
Vladimír Jůva
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177