ORBIS SCHOLAE
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
ORBIS SCHOLAE, Vol 3 No 1 (2009)
Editorial
Jiří Němec, Kateřina Vlčková
Vzdělávání, devalvace kulturního kapitálu a sociální reprodukce. Srovnání Bourdieuho a Willise
Solvejg Jobst, Jan Skrobanek
Ideologie přirozenosti ve vzdělávání jako překážka překonávání sociálních nerovností
Lucie Jarkovská
Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod
Stanislav Ježek
Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí
Jan Mareš, Josef Lukas
Škola pro všechny – vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Věra Vojtová
Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků
Jiří Němec
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC06046): Zpráva o řešení projektu v roce 2008
Eliška Walterová
Zpráva z konference ECER
Veronika Najvarová, Petr Najvar
Kurikulum a učebnice z pohledu pedagogického výzkumu – zpráva z konference
Petr Knecht, Tomáš Janík
Zpráva z konference „Education, equity and social justice“ 2008
Marie Doskočilová
Zpráva z 16. konference ČAPV
Kateřina Vlčková
Ježková, V.; Kopp, B.; Janík, T.: Školní vzdělávání v Německu
Vladimír Jůva
230 x 157 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177