ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 10 No 2 (2016)
Editorial
Jan Slavík, Petr Najvar
Princípy genetického konštruktivizmu
Ladislav Kvasz
Dialogické vyučování jako realizace produktivní kultury vyučování a učení v literární výchově: jak iniciovat a udržet změnu
Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová
Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie
Martin Rusek, Jan Slavík, Petr Najvar
Analýza problémově orientovaných výukových situací ve výuce přírodovědy
Tereza Češková, Petr Knecht
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání
Alena Hošpesová
Proměny tělovýchovných koncepcí a jejich vliv na realizaci obsahu vzdělávání v tělesné výchově
Vladislav Mužík, Petr Vlček
Proměny pohledu na výuku čtení v české škole prizmatem výzkumů: od nácviku techniky čtení k rozvoji čtenářské gramotnosti
Hana Havlínová
Vyjádření autorů
Martin Rusek, Jan Slavík, Petr Najvar
Zpráva ze zahraniční konference European Literacy Conference. Amsterdam, leden 2016
Veronika Laufková, Jolana Ronková
Knecht, P., et al. (Eds.). Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung
Dominik Dvořák
Vzpomínáme na profesora Zdeňka Heluse
Eliška Walterová
230 x 157 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177