ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 14 No 1 (2020)
Editorial
Dominik Dvořák
Inštrumentálny realizmus ako možné východisko teoretickej reflexie vyučovania matematiky
Ladislav Kvasz
Pohyby očí, selektívna pozornosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek
Silvia Harvanová, Lenka Sokolová, Miroslava Lemešová, Zlatica Jursová Zacharová, Patrik Hlaváč, Katarína Minarovičová
Interakce při řešení problémově orientovaných úloh ve výuce přírodovědy
Tereza Češková
„Už mě to tam nebavilo“ – absentérství žáků středních odborných škol v kontextu odpoutávání se od školy
Klára Šlapalová, Petr Hlaďo
Strategie zvládání stresu vyučujícími v základních školách
Irena Smetáčková, Veronika Pavlas Martanová
Vorlíček, R.: Jak se daří inkluzi u nás a na Slovensku: Pohled do konkrétních základních škol
Dominik Dvořák
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177