ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 12 No 1 (2018)
Editorial
Karolína Pešková, Štefan Porubský
Výuka o vědě a jejích dějinách: Česko versus Západ
Jana Poupová
Kritické myslenie ako dôležitá súčasť kurikulárnej reformy na Slovensku: Skúmanie fenoménu v slovenskej časopiseckej literatúre
Martina Kosturková, Janka Ferencová, Valentína Šuťáková
Rámcové vzdělávací programy a paradigma světových náboženství
Jakub Havlíček
Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění
Karolína Pešková, Tomáš Janko, Tomáš Janík, Michaela Spurná
Pohľady učiteľov na slovenskú reformu školstva a svoje miesto v nej
Beata Kosová, Marián Trnka
Hodnotenie vybraných aspektov kurikulárnej reformy na gymnáziách v SR učiteľmi
Petra Fridrichová, Vladimír Poliach
Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání
Dominik Dvořák, Michaela Dvořáková
Santín, D. et al. Reflexiones sobre el sistema educativo
Vanda Dluholucká
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177