ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, Vol 1 No 2 (2007), 131–148

Trends in Educational Politics in the Process of Transformation of Educational Systems in the Czech Republic and Poland

Jan Voda

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.169
zveřejněno: 22. 02. 2018

Abstract

Fundamental change in education is one of the most important tasks in the process of transformation to an economically developed and democratically organised society. In this paper we study the real effect of transformation in the educational systems in the Czech Republic and Poland. The core of this transformation follows from actions led by the educational politics of these countries, their intentional - whether, rational or irrational - influence on the developmental process.

klíčová slova: the Czech Republic, Poland, educational system, educational politics,transformation, curriculum, curricular reform

Creative Commons License
Trends in Educational Politics in the Process of Transformation of Educational Systems in the Czech Republic and Poland is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení