ORBIS SCHOLAE

ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, 1–8

European Educational Research Association Season School on Curriculum and Annual Conferences in 2024

Dominik Dvořák, Kamil Cinkraut, Anna Donovalová, Revaz Tabatadze

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2025.1
zveřejněno: 04. 02. 2025

Abstract

Conference report: European Educational Research Association Season School on Curriculum and Annual Conferences in 2024. Nicosia, Cyprus, 23rd–30th August 2024

reference (9)

1. Abbas, A., & Taylor, C. A. (2024). The value of Margaret Archer's critical realism for researching intersecting gender injustices in higher education. University of Bath.

2. Dempsey, M., Doyle, A., & Looney, A. (2021). The craft of curriculum making in lower secondary education in Ireland. In M. Priestley, D. Alvunger, S. Philippou, & T. Soini (Eds.), Curriculum making in Europe: Policy and practice within and across diverse contexts (pp. 199-222). Emerald. CrossRef

3. Elwood, J. (2016). Gender and the curriculum. In D. Wyse, L. Hayward, & J. Z. Pandya (Eds.), The SAGE handbook of curriculum, pedagogy and assessment (pp. 247-262). SAGE. CrossRef

4. Mihai, M. (2020). Understanding complicity: memory, hope and the imagination. Critical Review of International Social and Political Philosophy, 22(5), 504-522. CrossRef

5. Mihai, M. (2021). The hero's silences: vulnerability, complicity, ambivalence. Critical Review of International Social and Political Philosophy, 24(3), 346-367. CrossRef

6. Myyry, S. (2024). From deliberative to radical democracy? The potentiality of the collaborative and open curriculum process in politicisation of gender equality. University of Eastern Finland.

7. Nieveen, N., van der Veen, J., & Ventura-Medina, E. (2024). Pathways to innovative STEM education. Technische Universiteit Eindhoven.

8. Rothberg, M. (2019). The implicated subject: beyond victims and perpetrators. Stanford University Press. CrossRef

9. Zembylas, M. (2024). Fugitive pedagogies of dread for radical futurity: Affective, ontological, and political implications. Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies, 46(1), 154-169. CrossRef

Creative Commons License
European Educational Research Association Season School on Curriculum and Annual Conferences in 2024 is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení