Sociální fotografie
O fotografii a sociálních médiích
témata:
média a komunikace
edice:
Studia nových médií
e-kniha, 1. vydání
překlad: Charvát, Martin
vydáno: září 2022
ISBN: 978-80-246-4909-2
formáty e-knihy PDF, epub, mobi
doporučená cena: 180 Kč
Anotace
Fotografie, které neustále pořizujeme a sdílíme, utvářejí naše sociální vazby, reflektují a proměňují společenské hierarchie i to, kým jsme, jak sami sebe vnímáme, po čem toužíme a na co chceme vzpomínat. Nathan Jurgenson se přes analýzu fenoménu selfie nebo oblibu vintage filtrů a fungování sociálních médií jako novodobých archivů dostává k tomu, co lze nazvat nevědomými habity uživatelů kyberprostoru: ty uspokojují potřebu sledované, ale především kontrolované sebeprezentace, byť stále mají formát touhy po zachycení toho nejkrásnějšího okamžiku.