ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.

Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.

ORBIS SCHOLAE, Vol 7 No 1 (2013), 145–148

Pojetí klíčových kompetencí z hlediska jejich charakteru a funkcí ve vzdělávání

[The Concept of Key Competences from the Perspective of Their Character and Functions in Education]

Bohdana Cudziková

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.41
published online: 05. 02. 2018

references (7)

1. EACEA, Evropská komise. (2002). Klíčové kompetence: Vznikající pojem ve všeobecném povinném vzdělávání. Dostupné z htpp://bookshop.europa.eu.

2. Nakonečný, M. (2009). Psychologie osobnosti (2.vyd.). Praha: Academia.

3. Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie (2.vyd.). Praha: Academia.

4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický. Dostupné z http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf.

5. Straková, J. et al. (2009). Analýza naplnění cílů Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílé knihy) v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání. Dostupné z http://www.msmt.cz/vzdelavani/strategicke-a-koncepcni-dokumenty-cerven-2009.

6. Strategie celoživotního učení ČR. (2007). Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.

7. Štech, S. (2006). Profesionalita učitele v (neo)liberální době. Dostupné z htpp://www.asud.cz/stech.htm.

Creative Commons License
Pojetí klíčových kompetencí z hlediska jejich charakteru a funkcí ve vzdělávání is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Download