ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 7 No 1 (2013)
Orbis scholae je v databázi SCOPUS
Dominik Dvořák
Vzdělávací reforma v Ontariu: kritické shrnutí a inspirace pro vzdělávací politiku v ČR
Arnošt Veselý
Interkulturní komunikační kompetence: klasifikace modelů
Klára Kostková
Subjektivní hodnocení problémů s pohybem: Užití parametrického modelu metody ukotvujících vinět
Hana Voňková
Spokojenost klientů školy očima vedoucích a pedagogických pracovníků
Ilona Kočvarová
Názory učitelů základních škol na potřebu změn ve školním vzdělávání
Jana Straková, Vladimíra Spilková, Jaroslava Simonová, Hana Friedleandaerová, Tomáš Hanzák
Diagnostikování dětských pojetí společnosti studenty učitelství
Michaela Dvořáková
Modernizace vyučování matematice v letech 1965−1985
Marie Tichá
Poznámky o didaktice matematiky
František Kuřina
O pedagogice a „pedagozích“
Dominik Dvořák
Pedagogika a pedagogové
Zdeněk Holubář, František Jiránek, Jaromír Kopecký, Jiří Kotásek, Jiří Kryšárek, Eva Opavilová, Radim Palouš, Vlastimil Pařízek, Jan Patočka, František Singule, Jan Souček, Hana Sychrová, Eva Vyskočilová
Pojetí klíčových kompetencí z hlediska jejich charakteru a funkcí ve vzdělávání
Bohdana Cudziková
Manzon, M. Comparative Education: The Construction of a Field
Eliška Walterová
Marshall, B. Testing English. Formative and Summative Approaches to English Assessment
Veronika Laufková
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177