ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 6 No 1 (2012)
Editorial
Eliška Walterová
Fenomén stereotype threat a jeho vliv na školní výkony
Irena Smetáčková
Metoda ukotvujících vinět a možnosti využití v pedagogice
Hana Voňková
Učitelé dějepisu: výuka nejnovějších dějin, historické vědomí a legitimizace školní výuky dějepisu
Karel Černý
Faktory ovlivňující rozhodování potencionálch uchazečů o vysokoškolské vzdělávání v kontextu soudobé znalostní společnost
Jakub Husák, Markéta Volkánová
Předškolní výchova ve struktuře evropských vzdělávacích systémů na příkladu německy mluvících zemí
Barbora Loudová Stralczynská
Vzdělávání dětí-uprchlíků: podpora nabízená základními školami v Norsku a v ČR
Markéta Bačáková
Reforma školního vzdělávání v Rusku
Věra Ježková
Vzdělávací standardy a konstituování systému kurikulárních dokumentů v Rusku
Eliška Walterová
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání Zpráva o řešení projektu LC 06046 v roce 2011
Eliška Walterová
Zpráva z konference České asociace pedagogického výzkumu (2011)
Kateřina Lojdová
Zpráva z konference ECER 2011 Urban Education
Kateřina Novotná, Markéta Holubová
Odešel Ladislav Čerych
Jan Koucký
Maton, K.; Moore, R. (Eds.). Social Realism, Knowledge and the Sociology of Education: Coalitions of the Mind
Tomáš Kadlec
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177