ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 4 No 1 (2010)
Editorial
Stanislav Michek, Milan Pol, Martin Chvál
Trendy v evaluaci práce vedoucích pracovníků škol
Milan Pol, Justina Erčulj
Proces a metody uznávání výsledků předchozího učení v ČR
Hana Čiháková
Hodnocení žáků základní školy
Ivana Shánilová
Formulace a realizace evaluační politiky: rozpory a problematické oblasti
Guri Skedsmo
Možné podoby autoevaluace ve školách
Jana Vašťatková, Michaela Prášilová
Postoje k autoevaluaci ředitelů základních a středních škol v ČR
Martin Chvál, Lucie Procházková, Karel Černý
K využití sémantického diferenciálu při autoevaluaci školy
Jana Vašťatková, Martin Chvál
„Autoevaluace školy a hodnocení žáků“ v osobních konzultacích k realizaci ŠVP ZV
Monika Kubů, Ladislava Šlajchová
Vývoj závěrečných zkoušek v učebních oborech, aneb situační zpráva a výhled do budoucna
Stanislav Michek
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC 06046). z práva o řešení projektu v roce 2009
Eliška Walterová
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177