ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 3 No 3 (2009)
Editorial
Karel Černý, Martin Chvál
Dopady demografického vývoje na vzdělávací soustavu v České republice
Vladimír Hulík, Klára Tesárková
Školství očima české veřejnosti: percepce současného stavu a vývoje
Karel Černý, David Greger, Martin Chvál, Eliška Walterová
Názory českých rodičů a veřejnosti na časné rozdělování žáků
David Greger, Martin Chvál, Eliška Walterová, Karel Černý
Testování žáků na konci základní školy a státní maturita – aktuální otázky současné vzdělávací politiky
Martin Chvál, David Greger, Eliška Walterová, Karel Černý
Vzdělávací politika a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání v ČR
Jana Straková
Soužití z rozumu, nebo nutnosti? Ke vztahům a souvislostem mezi vědou a vzdělávací politikou
Karel Rýdl
SKAV a Kulaté stoly jako reflexe vzdělávací politiky
Věra Ježková
Gouvernance et performances des établissements scolaires en Europe: Zpráva z konference
David Greger
Zpráva z konference doktorandů na PedF UK
Kateřina Vychopňová
Turner, David A.: Theory and Practice of Education
Dominik Dvořák, Eliška Walterová
McKernan, J.: Curriculum and Imagination. Process theory, pedagogy and action research
Josef Maňák
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177