ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 11 No 2 (2017)
Editorial
Dominik Dvořák
Komparativní analýza standardů finanční gramotnosti v České republice a vybraných zahraničních státech
Karel Ševčík, Tomáš Janko
Život Karla – příběh učitele v socialistickém Československu
Jiří Zounek, Dana Knotová, Michal Šimáně
Jak vidím své žáky – hodnoticí úsudek učitelky o jednotlivých žácích v 6. třídě
Anna Drexlerová
Kvalita výuky fyziky – případy začínajících učitelů
Vojtěch Žák, Jana Martínková
Teoretický model pro výzkum vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ
Karolína Pešková, Michaela Spurná, Petr Knecht
Speciální statistické postupy při práci s výběrovými daty získanými z malých populací
Petr Soukup
Zpráva o možnostech fyzikálního experimentování předškolních dětí
Jitka Houfková
Zpráva z Letní školy Evropské asociace pedagogického výzkumu
Eva Filipová, Jana Mužíková, Eva Potužníková
Rozhovor s Adamem Gamoranem o pedagogickém výzkumu, jeho financování a vztahu ke vzdělávací politice
David Greger, Jaroslava Simonová
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177