ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 1 No 3 (2007)
Učitel v reflexi změn školního vzdělávání a vzdělávací politiky
Jaroslava Vašutová
Andragogický pohľad na vzdelávanie a učenie sa učiteľov
Beata Kosová
Profesní standard a jeho role ve zkvalitňování učitelské profese
Květa Suchánková
Kríza učiteľskej profesie a jej koncepčné a legislatívne riešenie na Slovensku
Miroslav Valica, Ivan Pavlov
Budoucnost školy v percepci školského managementu
Karel Černý
Projekt PEDPSY: Příspěvek k nové kvalitě učitelského vzdělávání
Jaroslava Vašutová
Učící se škola – Projekt INOSKOP
Karel Starý
CLIL - Projekt pro učitele nejazykových předmětů
Dana Hánková
Profese učitele v kontextu vznikajícího evropského rámce kvalifikací
Richard Veleta
J. Vašutová: Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi (2. přepracované vydání)
Petr Urbánek
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177