Lingvodidaktické problémy výuky odborného vyjadřování v němčině

Lingvodidaktické problémy výuky odborného vyjadřování v němčině

Nácvik ústního a písemného referátu na české vysoké škole v česko-německém interkulturním prostředí

Hasilová, Helena

témata: lingvistika, pedagogika – didaktika

e-kniha, 1. vydání
vydáno: říjen 2013
ISBN: 978-80-246-2337-5
formáty e-knihy PDF
doporučená cena: 160 Kč

E-shop

Anotace

Monografie analyzuje a popisuje problematiku nácviku vědecké prezentace, konkrétně ústního a písemného referátu, a to v rámci společného základu neoborových studentů při hodinách němčiny na české vysoké škole.
Hlavním cílem jazykové výuky by měla být v současné době pro absolventa vysoké školy schopnost připravit ústní referát a přednést jej na semináři či konferenci, obhájit v něm, případně v následné diskusi, vlastní názor a sestylizovat na jeho základě příspěvek do sborníku. Jen za této podmínky je možné prezentovat v zahraničí výsledky výzkumu českých odborných pracovišť tak, aby „nezapadly“, nýbrž byly na mezinárodní úrovni dále rozvíjeny, případně finančně podpořeny. Kultivovaný, přesný a jednoznačný jazykový projev je žádoucí i pro prezentaci nejrůznějších projektů, které se předkládají k posouzení v písemné podobě a u nichž je nepostradatelná ústní obhajoba.
Tyto požadavky kladou vysoké nároky na práci učitele i studentů. Obě strany si musí být vědomy toho, že není zcela samozřejmé, že student, který poměrně dobře ovládá německou gramatiku a základní a odbornou slovní zásobu, také vhodně stylizuje a je schopen vystoupit před posluchače.