We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 7 No 3 (2013), 159–162
OECD. Rovnost a kvalita ve vzdělávání: podpora znevýhodněných žáků a škol
Pavla Polechová
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.52
published online: 05. 02. 2018
abstract
Rovnost a kvalita ve vzdělávání: podpora znevýhodněných žáků a škol ČŠI, 2012 Equity and Quality in Education: Supporting Disadvantaged Students and Schools OECD, 2012
references (3)
1. Cunha, F. J., Heckman, J., Lochner, L., & Masterov, D. V. (2005). Interpreting the Evidence of Life-Cycle Skill Formation (IZA Discussion Paper Series, No. 1575). Bonn, Germany: Institute for the Study of Labour. CrossRef
2. Rovnost a kvalita ve vzdělávání: Podpora znevýhodněných žáků a škol. (2012). OECD. Dostupné z http://www.csicr.cz/getattachment/2dc3e27a-c68b-4a81-808a-76656860f1cf.
3. Wößmann, L., & Schütz, G. (2006). Efficiency and Equity in European Education and Training Systems. Dostupné z http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/eenee.pdf.
OECD. Rovnost a kvalita ve vzdělávání: podpora znevýhodněných žáků a škol is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177