ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 6 No 3 (2012)
Rozrůzněnost diskurzu o kvalitě vzdělávání
Tomáš Janík, Martin Chvál
Efektivní učitelé a jejich vášnivé zaujetí kvalitou
Christopher Day
Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění
Tomáš Janík, Veronika Lokajíčková, Tomáš Janko
Vývoj nástroje pro posuzování vybraných komponent a charakteristik kvality výuky: aplikace v oblasti cizího jazyka
Pavel Zlatníček, Karolína Pešková
Hodnocení kvality expresivních tvořivých úloh ve výuce (na příkladu výtvarné výchovy)
Jan Slavík, Jindřich Lukavský
Celostátní testování žáků v českých denících v letech 1990−2011
Arnošt Veselý, Veronika Pavlovská, Martin Voráč
Evaluace orientovaná na uživatele: zkušenost s pobytovým programem Člověk a prostředí
Jan Činčera
Zpráva z konference doktorandů PedF UK
Josef Levý
XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Věra Ježková
Šeďová, K., Švaříček, R.,
Dominik Dvořák
Hudecová , D. et al. Nebojme se výuky moderních dějin
Marek Těšík
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177