Automobilismus a česká společnost

Automobilismus a česká společnost

Štemberk, JanJakubec, IvanŠalanda, Bohuslav

témata: historie – 20. století

e-kniha, 1. vydání
vydáno: únor 2021
ISBN: 978-80-246-4762-3
formáty e-knihy PDF
doporučená cena: 220 Kč

E-shop

Anotace

Motorismus představuje jeden z fenoménů 20. století. Změnil společnost snad ve všech ohledech. Podstatně zvýšil nejen mobilitu společnosti, ale přetvořil i krajinu a města. Automobil se stal podmínkou existence a rozvoje společnosti, dokonce včetně vojensko-strategické oblasti. Bez automobilu se neobejdou jednotlivé sektory ekonomiky. Motorismus s sebou nepřinesl automaticky jen pozitiva, ale také řadu negativ. Autoři se zaměřili na fenomén automobilismu z hlediska české (československé) společnosti od konce 19. století po počátek 21. století. Automobil sledují v několika rovinách: od jeho tradičního využití jako dopravního prostředku, který se uplatnil ve veřejné i individuální dopravě, přes jeho interakci s okolím až po obraz v kulturním světě. Snahou autorů bylo zachytit i změny probíhající po roce 1989. Autoři vytěžili obsáhlý archivní materiál, včetně dobového tisku a nejnovější domácí i zahraniční literatury. Text doprovázejí dobové plakáty a fotografie.

Recenze

Wenngleich sehr lose in der Theorie verankert, stellt das Buch eine lesenswerte und durchdachte Synthese dar, die sich an eine breite Leserschaft richtet. Aber auch Fachleute finden vielfältige Anregung zu einer vertiefenden Bearbeitung.
Tomáš Gecko (Bohemia 61/2)