Voliči, strany a negativní kampaň
Politická komunikace v České republice
edice:
SLON – Studie
brožovaná, 264 str., 1. vydání
vydáno: 2013
ISBN: 978-80-7419-158-9
doporučená cena: 320 Kč
Anotace
O vlivu politické komunikace na volební chování, popřípadě voličské preference, toho stále víme velmi málo. Kniha Voliči, strany a negativní kampaň. Politická komunikace v ČR se pokouší zaplnit mezeru v této oblasti a přinést více porozumění pro fungování politické komunikace v českých volbách. Autorka se soustředí zejména na působení negativní reklamy, jež byla jedním z komunikačních formátů, který k nám byl importován z amerického prostředí a znamenal počátek procesu amerikanizace volebních kampaní, tzn. jejich modernizace a profesionalizace.
V knize můžeme nalézt odpovědi na otázky:
Jak funguje politická komunikace v České republice a čím se odlišuje od komunikačních systémů tradičních západních demokracií?
Dokáže zákonná regulace usměrňovat podobu volebních kampaní?
Jak u nás politické strany využívají negativní reklamu?
Může negativní reklama ovlivňovat volební účast, zapojení občanů do politiky apod.?
Snahou autorky je přitom nepopisovat vybrané téma izolovaně, ale zabývat se jím v širším systémovém a politicko-společenském kontextu.