Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě
Cihlář, David – Fialová, Ludmila
témata:
sport a tělovýchova – sociologie sportu
e-kniha, 1. vydání
vydáno: listopad 2019
ISBN: 978-80-246-4437-0
formáty e-knihy PDF
doporučená cena: 150 Kč
Anotace
Předkládaná publikace sleduje problematiku hodnocení v tělesné výchově, postoje žáků k tomuto předmětu, jejich motorickou výkonnost, rodinné prostředí žáků a další oblasti, které s touto problematikou úzce souvisí. Autoři se snaží o komplexní pohled na celek, ale současně se jednotlivým oblastem velmi podrobně věnují. Poukazují u nich na rozdíly, které nastaly ve srovnání s předchozími výzkumy.
Recenze
Předložená odborná monografie je přínosem pro další rozvoj poznatků v oblasti didaktiky školní tělesné výchovy. Vysvětlující model pro hodnocení známkou považuji za konkrétní podnět přispívající k řešení problematiky hodnocení a klasifikace žáků ve školní tělesné výchově.
Z recenzního posudku: Doc. Mgr. Vladmír Horkel, CSc.
Autoři se zcela suverénně pohybují ve zkoumané problematice. O pracnosti celého projektu svědčí i to, že autoři dokázali sledovat přes více 50 veličin souvisejících s hodnocením známkou. Vzniklou práci je nutno považovat za přínosnou. Lze ji tvůrčím způsobem využít na základních a také středních školách. Monografie je jistým završením dosavadní vědecké činnosti v této oblasti a zároveň velmi solidním základem pro bádání další.
Z recenzního posudku: PhDr. PaeDr. Ladislav Kašpar, Ph.D.