PSYCHOLOGIE PRO PRAXI
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI

Psychologie pro praxi (Psychology for Practice) is academic journal focused on practical applications of psychological research and theory, particularly in psychology of work and organization, social psychology, and psychology of education.

PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 46 No 3 (2011), 95–105

Kazuistika – Škola a rodina

Kamila Davidová

published online: 17. 02. 2015

abstract

M. pochází z úplné rodiny, má staršího bratra, který je dyslektik, otec je vyučený zámečník (údajně je rovněž dyslektik) a matka pracuje v čistírně. V jeho raném a předškolním věku se nevyskytovaly žádné větší obtíže. Píše levou rukou. Před nástupem do školy navštěvoval mateřskou školu. Rodina žije na vesnici, chlapec jezdí do školy do města. V základní škole, kterou navštěvuje, je v současnosti 220 žáků. M. nastoupil do první třídy ZŠ bez odkladu školní docházky ve školním roce 2006/07. V první třídě bylo patnáct žáků. Od zahájení docházky se u M. projevovaly problémy s učivem. Nestíhal tempo učitelky, nezvládl pracovat samostatně. Špatně se soustředil na práci. Velmi často práci ve škole nedokončil a musel ji dopracovat doma, nebo ji dokončoval s učitelkou po vyučování. Také docházel k učitelce několikrát týdně na doučování. Na konci první třídy měl na vysvědčení dvě dvojky, z českého jazyka a matematiky. Na konci první třídy byl M. rovněž vyšetřen v pedagogicko-psychologické poradně, kde mu byla diagnostikována percepčně motorická nezralost (zejména v oblasti analyticko-syntetických funkcí ve sluchovém vnímání) a v té době obtížně posouditelná dyslexie s dysortografií.

157 x 230 mm
periodicity: 2 x per year
print price: 80 czk
ISSN: 1803-8670
E-ISSN: 2336-6486

Download